maandag 29 juni 2009

Zomervakantie??????

Sinds mijn CPL examen lijkt het wel of ik zomervakantie heb, sinds 17 juni welgeteld 1 keer in de Seneca simulator gezeten na eerst een week niets gedaan te hebben, en voorlopig is dit weekend ook nog niet afgelopen :(.

Maar over de Seneca sim, de eerste simsessie bestaat vooral uit het bekend worden met de verschillende checklisten en procedures, eerst mocht Yannick de sim in en was ik zijn co-piloot, dus wat we gedaan heb is alle checklists alsof het een eerste vlucht van de dag was, daarna een take-off van Lissabon, klimmen naar FL100 en nadat de cruise checklist gedaan was eerst een approach to stall in Landing configuration, daarna nog 2 steepturns, (1 linksom en 1 rechtsom) en de simsessie werd afgesloten met een ILS en landing op Lissabon.
Hierna was ik aan de beurt, precies hetzelfde als bij Yannick gedaan met als enige verschil dat ik geen "first flight checks" hoefde te doen, daardoor was er bij mij nog tijd voor een Go-around en nog een ILS met daarna wel een landing.

De volgende simsessie is precies hetzelfde en na die hoop ik eindelijk het vliegtuig in te kunnen om de eerste 1.5 uur van de 20 te maken :)

Straks gaan we in ieder geval maar weer film kijken, dus ik nok er maar weer mee :P

Geen opmerkingen: