dinsdag 16 juni 2009

CPL

Vandaag had ik mijn CPL examen, CPL staat voor Commercial Pilot License, wat weer betekend dat ik vanaf het moment dat ik het papiertje binnen krijg officieel bevoegd ben om geld te verdienen met vliegen.
Met het CPL mag ik als captain vliegen op vliegtuigen bestemd voor minder dan 9 passagiers en nog wat andere voorwaarden of ik mag als co-piloot vliegen op verkeersvliegtuigen.

Het examen zelf ging vrij soepel hoewel ik aan het begin toch redelijk zenuwachtig was maar dat verdween gelukkig toen ik eenmaal in de lucht was, morgen hoef ik alleen nog maar 2.5 uur solo te vliegen op de TB-20 om mijn uren af te maken en daarna kan ik gaan leren voor de Seneca aangezien dit het volgende en laatste vliegtuig is waar ik op ga vliegen, deze fase bestaat uit 15 uur simmen en 20 uur vliegen, zodra dit klaar is kom ik terug naar Nederland waar alleen de MCC nog moet gebeuren, MCC staat voor Multi-Crew Coörporation course, hier leer ik in een 737 full flight simulator samenwerken in als captain - co-pilot.

Dit was het weer voor nu, ik trek straks nog ff een biertje open in ieder geval :D

2 opmerkingen:

Martien zei

Mocht je uren willen maken op een Piper PA-31P-425 Navajo, (Pressurized), twin engine dan hoor ik dat graag.

Groeten,
Martien

Rick van Noort zei

Lees de reactie nu pas, krijg op de een of andere manier geen e-mails van nieuwe reacties.... :S

Mocht je dit ontvangen, geld het aanbod nog (A)