donderdag 11 juni 2009

Back to basics.....

De afgelopen dagen ben ik weer helemaal terug naar het begin gegaan, voor mijn CPL examen heb ik namelijk nog 9.5 uur CPL training, het CPL examen is eigenlijk exact hetzelfde als de 70 uurs check, alleen dan op een ander vliegtuig.
Vorige week woensdag had ik de eerste vlucht met instructeur, met hem eigenlijk alle oude oefeningen herhaald, dus Emergency procedures, steep turns, approach to stall en ouderwets VFR navigeren, moet wel zeggen het was wel weer wennen om alles weer op zicht te doen in plaats van op instrumenten, maar uiteindelijk ging het goed en de instructeur was er zelfs zeer tevreden mee :).
De dagen erna stond ik op het rooster om solo te vliegen, helaas hebben we de afgelopen dagen weer is lekker kutweer, dus heb alleen maar weer cancelada's op wezen halen, gister dan uiteindelijk weer is gevlogen, de laatste 2.5 uur met instructeur op de TB-20, was een leuke vlucht ook vanwege het feit dat het met de instructeur was waarmee ik bijna een jaar geleden begonnen ben op de TB-200, in de tussentijd is hij namelijk overgestapt naar instructeur op de tb-20, was best gezellig dus :).
Het laatste wat met nog te doen staat voor mijn examen is 5 uur solo vliegen, hier sta ik morgen 2.5 uur voor ingeroosterd, en hopelijk vliegen we dit weekend ook nog en sta ik ook nog voor de laatste 2.5 uur ingeroosterd, als dat zo is en ik vlieg ze kan ik dus dinsdag mijn examen hebben :D.

Gister zijn we ook weer film wezen kijken in de tuin, met daarvoor natuurlijk Nederland - Noorwegen. :P:

Wedstrijd was prima te volgen zo in ieder geval :)

Geen opmerkingen: