maandag 14 juli 2008

First flight!

Woohoo!
Vandaag voor het eerst de lucht in gegaan!, zoals jullie gelezen hebben vond ik gister mijn naam op het rooster om vandaag te vliegen en gelukkig ging het door:).

Om 13.30 uur lokale tijd kwam ik aan op het vliegveld voor m'n vluchtvoorbereiding (mass & balance, performance, etc....) en de preflight briefing, nadat dit gebeurd was begon het lange wachten, ik moest namelijk pas om 19.00 lokale tijd vliegen dus dat betekende dat ik me 5 uur moest vermaken op de operations afdeling, het komt er dus op neer dat ik ongeveer 150 keer de hele kamer doorgelopen ben en tussendoor drinken pakken, Pilots Operating Handbook doorlezen, buiten staan, kletsen, nog meer drinken, maar dan uiteindelijk kwam de instructeur binnen en konden we richting het vliegtuig lopen.
Vandaag vloog ik in de CS-DEJ, een TB-200GT, na het gebruikelijke rondje om het vliegtuig om te kijken of de kist in goede staat is om te vliegen ingestapt en begonnen met alle checklisten, radio checks, etc... om uiteindelijk op te lijnen op baan 01 te Evora om via een "W" (Whiskey) departure te vertrekken richting training area "F" (Foxtrot) om daar wat te kloten met de besturing, in de trend van "Wat gebeurd er als ik aan het stuur trek etc. etc. etc...." wel grappig om te doen.
Na een half uurtje spelen via een "W" (Whiskey) arrival terug gevlogen naar Evora om daar weer te landen op baan 01.
Het was een leuke vlucht en hopelijk mag ik snel weer :)

Morgen sta ik helaas niet op het rooster om te vliegen, maar wel voor de simulator, dat betekent dat we 2 uur bochtjes gaan draaien :P.

Helaas mogen we als "Pilot Flying" geen camera mee het vliegtuig in dus helaas geen foto's van de vlucht.
Wel wat foto's van toen ik weer terug was in de operations kamer

Het apron op Evora na de laatste vlucht van de dag,
(mijn kist staat helemaal achterin op de achterste rij):

Geen opmerkingen: