donderdag 16 april 2009

Pleures weer

Het lijkt de afgelopen week wel of ik in Nederland zit, regen, wolken, harde wind en nog meer regen, oftewel cancel na cancel na cancel.

Maandag:
Ingeroosterd voor 2 uur samen met Arthur, hij ook 2 uur maar we gingen proberen om te regelen dat de instructeur langer met ons wilde vliegen zodat we richting Vigo of Sevilla konden, helaas gecanceled, niet door het weer maar het vliegtuig heeft een prop-strike gehad, oftewel 2 weken uit de roulatie omdat de motor helemaal nagekeken moet worden.
Dinsdag:
Ingeroosterd voor 2.5 uur, had een op en neertje naar Faro voorbereid maar dat ging helaas niet door, wel kon de instructeur mij een "lokaaltje" aanbieden, dus holdings en approaches oefenen op Evora voor 1.5 uur, dat dus maar gedaan want ik had al het gevoel dat dat de enige kans was dat ik zou vliegen deze week.
Woensdag:
Ingeroosterd voor 2 uur samen met Yannick, hij ook 2 uur dus een vlucht naar Portimão via Faro voorbereid, ik zou dan heen vliegen en hij terug, helaas te slecht weer maar de instructeur bood aan om even op het weer te wachten en dan zouden we nog naar Montijo kunnen, helaas werd het weer niet beter dus cancel.
Donderdag:
Zelfde verhaal als woensdag alleen was Montijo vandaag ook kansloos vanwege het weer oftewel cancel.
Morgen (vrijdag):
Ik ben zomaar een keer niet ingeroosterd dus het weekend is vooralsnog begonnen, misschien dit weekend nog een keer vliegen, hopelijk naar Vigo dan.

Het is ook voorzichtig bevestigd dat we volgende week naar Spanje gaan om weer een week voluit te gaan knallen vanaf een IFR veld, Ciudad Real ligt net ten zuiden van Madrid en is net 4 maanden open, het veld beschikt over een baan van 4000 meter lang en 60 meter breed, wel wat beter dus dan de 1300 meter lang en 20 meter breed wat we hier in Evora hebben.
Hopelijk dus volgende week daarheen om te nachtvliegen aangezien ik dat nog moet doen voordat ik mijn Instrument Rating examen heb waar ik nog 26 uur voor moet vliegen.

//Edit: Ohja, klas en huisgenoot Joël heeft een filmpje gemaakt van wat we hier allemaal uitspoken tijdens het vliegen, te zien is een departure van Malaga en approaches op Vigo, Faro en Evora. Enjoy:

Flying the TB-20 from J. van Dieren on Vimeo.

Geen opmerkingen: