Gister voor het eerst een lange IFR navigatievlucht gedaan, wel naar een VFR veld namelijk Portimão, maar via Faro, daar hebben we een aantal approaches gedaan.
Voor deze vlucht stond ik samen met een klasgenoot ingeroosterd, samen met Harris en een instructeur samen naar Porti dus. Harris vloog de heenweg dus zat ik op de backseat, na het vertrek van Evora zijn we naar Flightlevel 100 geklommen, FL100 komt overeen met ongeveer 3 km hoog, eerst naar SOTEX, een navigatiepunt op de airway en van daar naar VFA, de VOR van Faro, bij Faro aangekomen eerst een ILS gedaan en daarna nog een VOR/DME approach. Na deze twee vervolgden wij onze weg VFR naar Porti, daar geland, getankt en nog wat gedronken waarna ik aan de beurt was om te vliegen.
In flight, approaching Faro, Harris zijn vlucht
Na de take-off van Porti over geschakeld naar Faro Approach waar we radar vectors (laatste zinnen) kregen voor een ILS approach gevolgd door een low pass over de baan, een low pass gebeurd met full throttle, flaps up en gear up, oftewel weinig weerstand en we vlogen dus al snel met een kleine 150 knopen over de baan, aan het einde van de baan aangekomen trok de instructeur het vliegtuig omhoog en in een steile bocht naar links, lijpe shit die low passes in ieder geval :P.
Kaarje voor de ILS approach of Faro
Na de ILS/Low pass nog een NDB approach gedaan en daarna via de airway weer terug naar Evora, daar nog een NDB approach waarna de dag er weer opzat.
In de holding wachten voor de NDB approach op Faro
Morgen sta ik op het rooster om naar Malaga te gaan, eerst 3 uur backseaten bij Norman aangezien hij de heenweg doet, landen en tanken op Malaga en daarna mag ik 3 uur terug vliegen, en misschien onderweg nog een approach op Faro en Sevilla, aangezien we daar toch langskomen :P
Geen opmerkingen:
Een reactie posten