zondag 1 februari 2009

Vliegen in Jerez

Eindelijk is de school er dan toch achter gekomen dat het niet zo opschiet met met de verschillende klassen, en met het slechte weer wat nu al 2 weken aanhoudt en waar nog geen tekenen van zijn dat het snel veranderd hebben ze besloten om de IFR trainingsvluchten naar Jerez, Spanje te verplaatsen alwaar we in een 5 sterrenhotel ondergebracht worden met 40 euro zakgeld per dag, niet slecht al zeg ik het zelf....:P.
Jerez is een vliegveld in het zuid-westen van Spanje, aangezien Jerez een echt IFR veld is betekend dat dat we met veel slechtere weersomstandigheden toch weg mogen en Jerez ruimere openingstijden heeft (06:00 - 22:00) we dus ook sneller de uren op kunnen bouwen.
Morgen vertrekken er dus 2 Seneca's en 4 TB-20's richting Spanje, en diezelfde dag vertrekt er ook nog een bus vanuit Evora met een aantal studenten en instructeurs, om daar uiteindelijk met 18 studenten en 6 instructeurs 5 dagen te gaan vliegen.

Helaas zit ik nog niet op de TB-20 dus zal het voor mij nog even duren voordat ik die kant op ga, maar ik hoop over een 1 á 2 maandjes er naartoe te gaan, tenminste als we daar nog heen gaan tegen die tijd.
Ik moet me de komende tijd nog zien te vermaken in de simulator, morgen nog 1 BIF sessie, daarna nog 5 BIN sessies (Basic Instrument Navigation) en nog een paar IP sessies (Instrument Procedures) en dan mag ik hopelijk weer het vliegtuig in voor de laatste 10 uur op de TB-200.

Voor de geinteresseerden, type in Google earth "LEJR" in om Jerez te zien ;)

Geen opmerkingen: