vrijdag 13 februari 2009

Sim update

Al een tijdje niets van me later horen dus hier even een snelle update.

Inmiddels zitten de Basic Instrument Flying en Basic Instrument Navigation simsessies erop, dit betekend dat ik door mag naar IP, wat staat voor Instrument Procedures, wat ik hier ga doen is in principe alles wat ik tijdens BIF en BIN geleerd heb in praktijk brengen.
Het doel van IP is namelijk dat we een complete vlucht van bijvoorbeeld Maasticht-Aachen (EHBK) naar Groningen-Eelde (EHGG) gaan simuleren.
Dus dat betekend vertrek van EHBK via een van de Standard Instrument Departures (SID) via de airway (luchtsnelweg) naar het begin van de Standard Terminal Arrival Route (STAR) welke eindigd op een van de verschillende eindnaderingen (Approaches) op EHGG.
Dit alles wordt volledig in multi crew verband uitgevoerd, dus ik vlieg samen met een Co-Piloot en we voeren de vlucht samen uit.

Voor dit weekend en maandag sta ik helaas niet op het rooster dus dat wordt een lang weekend houden :P:P, hopelijk dinsdag de eerste IP sessie en snel de 2e, want daarna kan ik weer het vliegtuig in om de laatste 10 uur op de TB-200 te maken. Hopelijk sluit ik die fase eind februari tot begin maart af

Geen opmerkingen: