maandag 10 november 2008

Solo diverteren

Vandaag weer is een keertje solo gevlogen, 2 uur solo diverteren, diverteren is een oefening waarbij ik in de lucht pas te horen krijg wat het volgende punt is waar ik naartoe moet vliegen, best grappig om te doen als je door hebt hoe het werkt en hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat, en des te meer tijd je overhoudt om van het uitzicht te genieten.

Verder heb ik de afgelopen weken al 3 keer met instructeur gediverteerd, wat ook best interessant was omdat ik op de Standby list stond en ik iedere keer het geluk had dat er een instructeur naar me toe kwam lopen en zei: "You're NORT right?" (NORT is mijn naamcode voor de planning) dus ik ja zeggen, "Ok, we're gonna fly, departure in 30 minutes" en dan is het hard werken moet ik zeggen, maar waar ik eigenlijk heen wil met dit verhaal alle 3 deze vluchten zijn in zogenaamde "Bad weather situations" geweest, dus regen, lage wolken, slecht zicht, etc etc etc.....
De eerste diverteervlucht ben ik ook weer naar een ander veld geweest, Santarém, dit ligt ten Noord-Westen van Évora en hier moet ik geweest zijn met instructuer wil ik er solo heen mogen en dat is belangrijk aangezien ik hier solo heen moet voor mijn 300 Nautical Mile trip welke ik hopelijk volgende week mag vliegen

LPSR aka Santarém Aerodromo:


Dus hopelijk volgende berichtje over 300NM trip :D

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Jammer dat je af toe zolang moet wachten om te mogen vliegen